بازار فایل

بازاریابی فروشگاهای اینترنتی

بازار فایل

بازاریابی فروشگاهای اینترنتی

مقاله رابطه دبی جریان و تعداد ردیف های موانع استوانه ای موجود در مسیر جریان با ماکزیمم جابجایی امواج عمود بر جریان

مقاله رابطه دبی جریان و تعداد ردیف های موانع استوانه ای موجود در مسیر جریان با ماکزیمم جابجایی امواج عمود بر جریان

در مجاری روباز ، موارد زیادی وجود دارد که یک جریان پایدار از مجموعه ای از موانع ثابت موجود در مسیر جریان عبور می کند. این
موانع ممکن است پایه های یک پل یا پایه های اسکله و یا پوشش گیاهی (درخت یا درختچه)در حریم سیل گیر رودخانه باشد. در اثر
وجود این موانع ورتکس ایجاد می شود. از همپوشانی این ورتکس ها و در صورت یکسان بودن فرکانس ورتکس ها که باعث تشدید
آن ها می گردد شرایط ایجاد امواج عمود بر جریان به وجود می آید. وقوع این امواج می تواند به سازه های دریایی مثل پل ها ،
اسکله ها و ... خساراتی وارد کند. همچنین بر پدیده انتقال رسوبات جریان نیز ناثیر گذار است . از این رو بررسی شرایط
وقوع این امواج حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی آزمایشگاهی ارتباط میان ماکزیمم جابجایی امواج عمود بر مسیر
جریان با تعداد ردیف های موانع استوانه ای موجود در مسیر جریان و همچنین رابطه میان دبی جریان وماکزیمم جابجایی
امواج پرداخته شده است. با انجام آزمایشات متعدد مشاهده شد که با افزایش دبی و نیز با افزایش تعداد ردیف های موانع
استوانه ای ماکزیمم جابجایی امواج عمود بر مسیر جریان (دامنه موج) افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.