بازار فایل

بازاریابی فروشگاهای اینترنتی

بازار فایل

بازاریابی فروشگاهای اینترنتی

دانلود پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی

دانلود پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی

دانلود پایان نامه مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی

در صورتیکه ولتاژ به میزان x  کاهش پیدا کند جریان راه اندازی هم به جریان x کاهش خواهد یافت در حالتی که از کلید ستاره – مثلث استفاده راه اندازی استفاده می شود موتور تا لغزش ورود 10% باید در حالت ستاره کار کند و لغزش کمتر از آن باید در حالت مثلث کار کند . در غیر این صورت جریان راه اندازی از جریان نامی بیشتر خواهد شد حتی در صورتی که از کلاچ گریز از مرکز استفاده شود باز هم پیک جریان تولید می شود . بطور کلی جریان حالت پایدار هنگامی برقرار می شود که که موتور تا دور نامی سرعت گرفته باشد . جریان پیک لحظه ای ممکن است در اثر عوامل دیگری نیز ایجاد شود . بعنوان مثال در حالت کلید ستاره در ابتدا موتور در حالت ستاره است .

عملکرد کلید 0.1 تا 0.3 ثانیه طول می کشد . در این زمان میدان گردان موتور از بین نرفته است . وقتی کلید وصل شد معلوم نیست میدان موتور نسبت به میدان استاتور چه وضعیتی داشته باشد . اگر در میدان هم جهت باشند جریان شدیدی برقرار می شد . برای جلوگیری از جریان شدید می توان از روشی که در شکل (23-2) آمده است استفاده کرد و مراحل عملکرد بترتیب d,c,b,a هستند و طرز عملکرد از شکل ها کاملا مشخص است .

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب

  
 

2-7) دینامیک راه اندازی :

برای انتخاب یک موتور نحوه راه اندازی آن باید مشخص باشد گشتاور راه اندازی کم ممکن است زمان راه اندازی را طولانی کند و تلفات گرمایی موتورافزایش می یابد و زمان

شتاب گیری – گشتاور توسعه یافته موتور ، گشتاور مقاوم و شتاب جرم گردان را تامین می کند .

گشتاور موتور =

سرعت زاویه موتور

ممان ایزسی =

زمان =

و گشتاور شتاب دهنده = می باشد که به ترتیب در فرمول بالا مشاهده می نمایید .
و زمان راه اندازی نیز از فرمول زیر محاسبه می شود:

(21-2)                                                                                                  

اگر بین دو سرعت Wn , Wm ثابت در نظر گرفته شود .

(22-2)

کل تعداد دور موتور از رابطه  بدست می آید . محاسبه زمان راه اندازی با انتگرال گیری مرحله به مرحله به دست می آید . شکل ( 24- 2 ) روش گرافیک را نشان می دهد معادله را به صورت می نویسیم مقدار در هر مرحله از روی شکل مشخص است . در هر مرحله مقدار برای مقدار ثابتی در نظر می گیریم . یک زاویه قائمه در نظر می گیریم .

1 ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : 1
1 - 1 ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :2
1-1 - 1 ) استاتور : 2
1-1 - 2 ) رتور : 3
1-1 -3 ) حلقه های لغزان : 4
1 - 1 -4 ) جاروبک ها : 4
1 - 1- 5 ) یاتاقان و بدنه : 4
1 – 2 )  عملکرد موترهای القایی سه فاز : 5
1 – 2 – 1 ) موتور ساکن 5
1 – 2 -2 ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : 9
1 – 2 – 3 ) موتور گردان : 14
1 – 2 – 4 ) موتور در شرایط ماندگار : 22
1 - 3 ) موتور فقس سنجابی : 25
2 ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: 28
2 – 1 ) روش راه اندای مستقیم : 30
2 – 2 ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : 31
2 – 2 – 1 ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : 31
2 – 2 – 2 ) Liquide starter : 37
فهرست:
2 – 2 – 3 ) درایور راه اندای کرامی : 38
2 – 2 – 4 ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه
 به جریان و مقاومت رتور : 40
  الف – کلاس A : 40
  ب – کلاس D : 41
  ج – کلاسهای C , B : 41
 د – رتورهایی با میله های عمیق : 41
ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : 42
2-3) انتخاب ولتاژ موتور :43
  2-3-1) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :43
2-4 ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : 46
2-5) روش کلاج گریز از مرکز :49
2-6) پیک جریان حین راه اندازی :50
2-7) دینامیک راه اندازی :51
موتور با بار خالص :  53
گرم شدن رتور : 53
2-8) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :54
  2-8-1) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : 55
فهرست:
  2-8-2) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :56
3) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :57
مقدمه:58
3-2 ( مدهای کنترل:62
  3-2-1( کنترل راه اندازی:63
  3-2-2( کنترل شتاب راه اندازی:63
3-3) مشخصات راه اندازهای تریستوری:67
3 -4( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:68
3- 5) مدار قدرت:68
  3-5-1( معرفی تریستور:69
  3-5-1-1) مدل دو ترانزیستوری تریستور:70
  3-5-1-2) روش های روشن شدن تریستور:71
3-6) مدار فرمان:72
  3-6-1) مدار آتش کننده:74
  3-6-2 ) مدار تقویت کننده: 75
  3-6-3) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و
 انتقال زاویه آتش:76
  3-6-4 ) مدار خطای جریان:77

فهرست:
  3-7)  طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور
 آسنکرون (القایی):77
  3-7-1) کنترل:79
  3-7-2) نوسانساز موج دندانه اره ای:84
  3-7-3 ) کنترل زاویه آتش :86
  3-7-4 ) مقایسه کننده:88
  3-7-5)  ایزوله کننده مدار قدرت و مدار فرمان:89
  3-7-6) رلة اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:90
  3-7-7) رلة اضافه جریان (Over Current) :92
3-8) نظام هماهنگ و:93
  3-8-1) لزوم استفاده از نظامثابت:95
  3-8-2) توضیح دربارة PWM :97
  3-8-3) مدارات اینورتر:100
  3-8-4) رکتیفایرها:102
  3-9 ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : 111
  3-10) نتیجه : 113


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.