پیشگفتار:
تحولات نظام بین الملل با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق، کشور عراق را به دلیل موقعیت ممتاز ژئوپلتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی به مجموعه پیچیده ای تبدیل کرد که صرف نظر از قدرت های همسایه و منطقه ای از اولویت و تقدم بسیار بالایی در سیاست خارجی قدرت های فرامنطقه ای برخوردار شد. تهاجم این کشور به کویت نیز مزید برعلت گردید و با حضور فیزیکی کشورهای غربی در منطقه خلیج فارس به طور عملی در چالش عمیقی فرورفت. عراق به عنوان یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران با توجه به اشتراکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی و قومی با مردم ایران، از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران برخوردار است به طوریکه نمی توان از آثار امنیتی حضور و دخالت بازیگران فرامنطقه ای بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران چشم پوشی نمود. تحولات عراق هم چنین بر مسایل امنیتی و اقتصادی ترکیه تأثیر بسزایی دارد. رساله حاضر تلاشی است برای درک و فهم واقع بینانه از مسایل عراق و شناخت اهداف و منافع و زمینه های تعارض و تعامل آن در ارتباط با منافع ملی دو قدرت منطقه ای ایران و ترکیه.
اهمیت موضوع:
به دلیل این که دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور قدرتمند و صاحب نفوذ و همسایه عراق هستندو به دلیل این که هر نوع تحولی در کشور عراق اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر سیاست خارجی دو کشور می گذارد,و از آن جمله مباحث امنیتی شامل : جریان اکراد, حزب پ. ک. ک. و گروه مجاهدین خلق و یا ایجاد یک جریان مقابله برانگیز مانند سرمایه گذاری های اقتصادی و یا دوستی آمریکا و ترکیه و یا تقابل ایران و آمریکا. موضوع وعنوان رساله برای بررسی سیاستهای مقایسه ای ترکیه وایران در عراق را قابل توجه وحائز اهمیت می سازد . .
4-سوال اصلی:
مناسبات سیاست خارجی ایران و ترکیه پس از اشغال عراق توسط ایالات متحده و در زمان دولت جدید چگونه می باشد؟
5- فرضیه اصلی :
مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر بستری از تفاهمات و تقابلات در چارچوب رقابت و همکاری معنا می یابد.یعنی بین رقابت و همکاریهای مکمل اقتصادی ایران و ترکیه در عراق با سطح روابط رابطه معناداری وجود دارد.
تعداد صفحات 202 word
چکیده
تنشهای پسمانده از بارگذاری خارجی نبوده و در حالت خود تعادلی میباشند. یعنی مجموع نیروها و ممانهای ناشی از اینگونه تنشها در جسم برابر صفر میباشد. به طور خلاصه میتوان عوامل زیر را به عنوان مهمترین عوامل در تشکیل تنشهای پسمانده جوش نام برد :
نوع و میزان تغییر شکلهای جوش ناشی از تنشهای پسمانده به عوامل متعددی بستگی دارد که اهم آنها عبارت است از: جنس و هندسة قطعه، شکل و موقعیت اتصال، انرژی جوش روشهای کاهش تنشها و کرنشهای پسماند جوشی: میتوان تنش ها و کرنشهای پسماند را به طرق مختلف از قبیل عملیات حرارتی پس از جوشکاری (PWHT)، عملیات مکانیکی و بعضاً جوشکاری و پیشگرم کاهش داد یا به طور مؤثر از بین برد. در عملیات مکانیکی تنش گیری ، معمولاً سازه موردنظر را با باری بزرگتر از بار طراحی شده آن (ولی کمتر از بار بحرانی) تحت بارگذاری قرار میدهند تا تنش های پسماند از طریق ایجاد کرنشهای پلاستیکی استحاله شود. پیشگرم در عملیات حرارتی عمدتاً به خاطر جلوگیری از ترک سرد بوده و معمولاً بین دمای محیط تاC˚ 225 صورت میگیرد. یک روش بسیار علمی جهت کاهش تنشهای پسماند جوشی استفاده از روشهای جلوگیری از ایجاد تنشهای پسماند جوشی میباشد که با توجه به شرایط جوشکاری و نوع طرح اتصال در جداول استاندارد نوع تکنیکهای کاربردی و مقادیر مربوط به آن تعیین شده است. مهمترین تکنیکهای کاربردی عبارتند از:
1-پایان جوشکاری قبل از تقاطع خط جوشها.
2- استفاده از طرح اتصالهای متفاوت با توجه به هندسه قطعه کار.
3- استفاده از پیش نشاندن قطعات به منظور کاهش انقباض عرضی، پیچش زاویهای، خمش و کمانش .
4-استفاده از تکنیکهای جوشکاری پیشبرد برای جوشکاریهای طولانی
5- رعایت ترتیب جوشکاری در ورق ها مطابق استاندارد.
سرفصل ها و فهرست و خرید در ادامه مطلب
دانلود پایان نامه با عنوان کارایی تجزیه و تحلیل سیستم ها در سازمان
فرمت فایل (word )
تعداد صفحات : (89)
فهرست :
فصل یک
-تاریخچه جهان بینی ها
فصل دو
- آشنایی با تجزیه و تحلیل سیستمها Analysis
فصل سه :
مراحل تجزیه وتحلیل سیستم ها
فصل چهار
جمع آوری ، ثبت اطلاعات
فصل پنج
تهیه ، آزمایش ، اَرزیابی و آماده کردن راه حل
فصل شش
تجزیه وتحلیل اطلاعات راه حل
فصل هفتم
اجرا و استقرار طرح پیشنهادی
فصل هشتم
نظارت بر اجرای طرح و ارزیابی
فصل نهم
تکنیک هاو فنون ساده سازی سیستم ها و روش ها
فصل دهم
تجزیه و تحلیل طرح جا و مکانLAY OUT STUDY
قصل یازده
کنترل فرم ها و نمونه ها
فصل دوازده
اندازه گیری کار یا کار سنجی
فصل سیزده
طـــراحـــی اولیه سیستــم جدید
عناصر سیستم :
عناصر هر سیستم همان اجزای تشکیل دهنده ( یا رخداد های قابل توصیف ) آن هستند . البته بسیاری از این عناصر ، خودشان یک سیستم بحساب می آیند . برای مثال ، یک کلاس درس را یک سیستمی متشکل از دانشجویان ، استاد ، میز ، کتاب و غیره دانسته اند . در حالی که دانشجویان و اساتید نیز سیستم های بسیار پیچیده هایی هستند که از سیستم های متعدد تشکیل شده اند هنگامی که بتوان عنصر از یک سیستم را به منزله سیستمی جداگانه در نظر گرفت ، آن عنصر «خرده سیستمی » از سیستم بزرگ تلقی می شود هر خرده سیستم نیز به منزله یک سیستم ممکن است از خرده سیستم های دیگر تشکیل شده باشد همانطور که ذکر شد فقط به رخدادهایی قابل توصیف را به منزله عناصر شناخته شده سیستم به شمار می آوریم و هنگامی که نتوانیم درون یا محتوای یک خرده سیستم را شناسایی کنیم آن را « جعبه سیاه » می نامیم . جعبه های سیاه ، عناصر ضروری اولیه یا اتم های اولیه تشکیل دهنده یک سیستم هستند . یک نگرش ایستا ، عناصر هر سیستم ، همان بخش هایی هستند که سیستم را تشکیل می دهند . در حالی که در یک نگرش کارکردی ، بخشهایی که وظایف اساسی سیستم را بر عهده دارند ، عناصر آن هستند